Dienstag, 24. April 2012

Idag...

...har jag ledigt från jobbet. Underbart!

Det är så mycket jag vill hinna med. Kom hem ganska sent om kvällen igår, men två maskiner med tvätt blev det ändå. Nu ska tvätten hängas ut, hoppas vädret håller sig så den torkar. Sedan ska jag plantera ut några örter och blommor, tre bärbuskar står också redo för att komma in i jorden. Två tomatplanter ska sättas in i stora krukor, så kan vi bära in dem för fallet att det blir för kallt om nätterna, vi har ju inget växthus (alltså inte änn).

Sedan gäller det att städa i huset, damsuga, putsa fönstren och sådana roliga saker. Ja, och någon gång där emellan vill jag gå och handla, kylskåpet är nästan tomt.

Förresten, jag har sett årets första svalor igår. En liten hälsning från sommaren som kommer. Enligt väderprognosen lär det bli varmt, upp till 26 på lördag, vad kul! Det är så skönt med solsken som värmer både kropp och själ.

Så, färdigtalad, det finns mycket att göra, så jag borde börja.

Ha en fin dag ni alla.

Vi hörs.



Keine Kommentare: