Sonntag, 13. Mai 2012

Funkar det nu äntligen igen?

Vad tråkigt det känns, har skrivit en massa kommentarer sedan min bloggomstart till alla mina bloggkompisar, men inte en enda kom fram. Men idag är det första gången jag lyckade med en kommentar. Ska nu ut på bloggrunda och försöka skriva några ord till er.
Annars så har det inte hänt så mycket här. Vädret växlar mellan sommar och höst, hoppas det bestämmer sig för att bli sommarligt nu.
Ur fågelholken i trädgården hörs pipande ljud, familj sparv har fått unga. Nu gäller det att hämta mat hela dagen. Vad duktiga de är, fågelföräldrarna. Grannens katt blir nästan galen, för hon vet ju helt klart vad som finns inne i holken, men kommer inte fram. Ja, då blir det nog mus till kvällsmat, eller kanske Whiskas.
I radion berättas om Thali, en hjort som sedan en vecka visar sig i Thalheim, byn jag växte upp. Han brott ut ur en hage och är ganska tam. Rymlingen ska nu skjutas. Varför kan man inte skjuta med bedövningsmedel då? Man vet ju varifrån han kommer. Stackaren, hoppas det löser sig för honom.
Ha en bra vecka allihopa. Vi hörs.

3 Kommentare:

Barbro hat gesagt…

Tråkigt med kommentarer som inte går fram. Igår skrev du på mitt inlägg och jag fick information om det på mailen. Som tur var! Däremot kom den aldrig fram, synligt i alla fall, på bloggen.

Åh, har ni redan fågelfamiljer i era holkar? Det har vi kvar!! Här har de inte ens hunnit flytta in. Men desto roligare när de väl kommer.

Varför ska hjorten skjutas? Är den besvärlig eller? Vill inte ägaren ha tillbaka sitt djur? Nåja, vi får hoppas det blir till det bästa.
Allt väl!/ 250 mil norrifrån.

Christina hat gesagt…

Det verkar som våren/sommaren är lika sen nere hos som här. Jag kan inte minnas när det var så här kallt i maj, brr!
Kul att höra av dig, jag har varit jättedålig på att blogga länge, så det är så roligt att 'träffa' gamla vänner :-)

Tuvstarr hat gesagt…

Barbro: För fem dagar sen var ungarna flygfärdiga och holken står nu redo för nästa omgången :-)

Hjorten lever fortfarande, har dragit vidare till grannbyn, har även tappat sitt horn. Han förvildrar fort, så han kanske får chansen att fortsätta livet som normalt vilt djur. Hälsningar till familjen från 250 mil söderut.

Christina: Här har det blivit större bloggpaus med. Har mycket att göra nu ute i trädgården. Det är både på samma gång mycket arbete och mycket roligt. När vädret är så fint som det är numera, så har jag inte mycket lust att sitta inomhus vid datorn. Njuter istället av att vara ute och pyssla på tomten.
Förresten, Stort Grattis, kul att ni fick igång Napoleon :-)