Freitag, 29. Mai 2009

Och nu...

... då vi vill sova, är det han som vaknar och börjar busa genom hela rumet. Först är det den lilla hunden som blir attackerad (vikariererande för alla hunder som finns på jorden). Därefter blir det fotbollträning med en liten ihopkramade pappersnutt. Till sist en hård kamp mot en otroligt farlig orm som i verkligheten bara är ett rep.
Och när man äntligen tror att det allt är över nu, då är han hungrig och börjar knapra sitt torrfoder.
Åh, vi älskar detta lilla skadedjuret.

Natti Natti

6 Kommentare:

Resa med Herbert hat gesagt…

Hej!

Ja ibland kan det vara livat när man skall sova.

Min man har startat en blogg om Göteborg på Tyska Göteborg tag für tag där skriver han om vad som händer och vad som finns att se i Göteborg, tryck bara på det blå ordet så kommer du in till den.

Må gott, önskar Irene

Natti, natti

Tuvstarr hat gesagt…

Solvarm: Har tittat in hos din mans Göteborg-blogg. Vi får gäster om två timmar och så blev det bara ett kort besök, men i morgon ska jag läsa mer. Fina bilder har jag redan sett i alla fall och jag är spännd vad han skriver om den staden jag tycker så mycket om :-)
Frohe Pfingsten für Euch.

Christina hat gesagt…

Åh, ni har skaffat en kattunge!!!
Så himla charmig han är...och vilka fina bilder :)

Väldigt vackert tecknad, den lilla krabaten. Grattis till nya familjemedlemmen!

Tuvstarr hat gesagt…

Christina: Den "lilla krabaten" är numera fyra år gammal. Min man hittade honom under en soptunna, då var Silvester 6 veckor gammal. Vi ville aldrig ha en katt och försökte att finna ett nytt hem för honom, men efter två nätter hos oss kunde vi inte ge honom till någon annan. Han var bara för söt.

Christina hat gesagt…

Så hemskt att katter har så lågt värde i de flesta samhällen.

Jag är glad för Silvesters skull att han hamnade hos er.
En väldigt trevlig man du har :)

Tuvstarr hat gesagt…

Christina: Gissa hur glada VI är att Silvester bor hos oss :-)
Och ja, min Ralf är väldigt trevlig - alltså oftast ;-)