Sonntag, 25. Juli 2010

Spår

Att få göra upp en eld nästan överallt i naturen är en av många saker jag tycker så mycket om i Sverige. Ofta sitter jag ensam medan Ralf håller på med att fiska och det känns inte alls tråkigt för mig. I timmar kan jag sitta vid elden och läsa en bok, sticka eller bara peta i glöden. Och sen kan jag bara inte låta bli att börja måla eller skriva med pinnens förkolnad spets.
När vi lämnar ett vilt ställe i naturen så ser vi till att ta med all skräp och avfall. Allt som blir kvar är ett tältavtryck i gräset, ett eldställe och...

...ja, ibland även såna spår här.

10 Kommentare:

Elisabet. hat gesagt…

Finurligt .-)

Och så roligt för den som kommer efter er.

Ulrika hat gesagt…

Trevliga spår, så roligt att träffa på sådana. :-)

Tuvstarr hat gesagt…

Elisabet och Ulrika: Tyvärr har jag tagit ingen bild med mina självmålade rendjur på. Om jag i så fall hade ställt frågan -vilket djur ser du?
så hade säkert kommit alla svar, från blåmes till elefant :-)

Ulrika hat gesagt…

Du skrev om 45:an, och nu renar. Betyder du att du varit i mina trakter? (Jag bor i Arvidsjaur.)

Tuvstarr hat gesagt…

Ulrika: Jo, vi brukar semestra nära Arjeplog. Har varit i Arvidsjaur också för en dag. Jag tänkte på dig då. Jag sade till min man
- här bor ju Ellis och Jom Manilat :-)
Jag tror jag hamnade någon gång på en tredje blogg som också bor i Arvidsjaur, men kommer inte ihåg namnet nu.
Ha det gott!

Ulrika hat gesagt…

Nästa gång ni kommer upp måste ni säga till! Det vore jätteroligt att träffa er! :-)

Kersti hat gesagt…

Visst är det härligt med eld. Så rofyllt att hålla på att pyssla med.

Christina hat gesagt…

Skulle jag ramla över en sådan lägerplats skulle jag le stort :)

Anita hat gesagt…

Ja, jag tror att alla svenskar är väldigt glada och tacksamma att vi har något som Allemansrätten. Att vi fritt får göra upp eld och rasta var vi vill i skogen om vi bara inte förstör eller skräpar ner. Jag tror att vi är ganska ensamma om den rätten.

Vi prövade att campa i naturen en gång i Norge, men det gick inte. Allt är privat där.

Jag förstår er fascination för den svenska allemansrätten! ;)

Vackra målningar! :)

Tuvstarr hat gesagt…

Ulrika: Var försiktigt, du vore inte den första som blir överfallen ;-)

Kersti: Ja, just det.

Christina: Ja, och skulle du hitta en av mina försök att måla rendjur, då skulle det bli gapskratt istället :-)

Anita: Ja, det där med Allemansrätten är absolut toppen.