Montag, 7. Februar 2011

Måndag

Och så har börjat en ny vecka. Idag var en riktigt bra dag, angående jobbet alltså. Vädret var fint med solsken och 9 plusgrader. Snödroppar och andra vårblommor börjar blomma och det luktar vår ute, fast det inte är sagt att vintern är redan förbi. Men i alla fall har det varit en dag som man bara kan vara glad över att få jobba ute.
Bara hälften av kollegorna hade att jobba idag, jag med. Varje måste åka två turer. Så blir det nu varje måndag. Låter häftigt, men eftersom vi bara tar med "viktiga" brev så är det helt okey. Reklambrev och kataloger får vänta till i morgon när alla kollegor är åter på plats. Det hela kallas för "San Remo", en modell som gör att posten kan sänka sina kostnader enormt. Vi ser modellen med blandade känslor. Å ena sidan är det kul att ha ledigt varannan måndag, men alla inbesparingar slutar ju i mindre behov av arbetare och det är den oroliga sidan.
Nåja, hur som helst, i ugnen väntar detta och det luktar så gott i hela huset.
Ha en trevlig vecka all ihop.

6 Kommentare:

Anonym hat gesagt…

Det måste vara fint vid det här vädret, framför allt när blommorna börja växa. Jag siktade igår något som stack ut med 1cm. Efter det är nytt allting får jag vänta tills det blommor.
(Men tråkig med postens besparningar)

Tuvstarr hat gesagt…

ela: Jo, det är faktiskt fint. Vi hade dagar under den här vintern då man nästan fryste ihjäl.
Ja, och angående posten, då har vi nog att göra med denna kapitalisterna de alltid pratade om i Staatsbürgerkunde ;-)

Christina hat gesagt…

Mums, den pastadoften nådde ända hit :-)

Tråkigt att läsa om besparingseländet. Jag jobbade som brevbärare innan jag började Konstfack, så mina sympatier är glasklara.

Sofia hat gesagt…

Vad roligt att dansa en stund varje kväll! Hoppas det går bra med jobbet och tack så hemskt mycket för kommentarerna på bilderna på min blogg, det var så härligt väder! Nu börjar värmen sakta krypa fram, lite hackigt än så länge, bara för någon dag sen var det -17c, men vårkänslorna kommer i takt med att solen får vara framme längre och längre för var dag. Det är en underbar tid på året, allt får liv och alla blir så mycket mer positiva!

Ha en riktigt bra vecka, själv!

Kram från norrland

Sanna hat gesagt…

Hmm.. och här har vi precis fått ett par deciemter snö. Jag vill också ha vår!! :)

Ninnie hat gesagt…

Å, så härligt det låter att vårblommorna börjat titta upp! Här får vi nog vänta ett tag till. Kul att pastagratängen smakade, ska nog ta och pröva att lägga tomater på som du tipsade om!
Ha en bra ny vecka nu!