Mittwoch, 28. September 2011

Förändringar

Livet är fullt av förändringar, både små och stora. De småa händer nästan varje dag, kanske en ny frisyr eller ett ommöblerat rum.

Men här är en förändring på gång som tillhör till den större kategorin. Vi har köpt hus häromdagen. Efter att ha varit sökande i flera månader så hittade vi äntligen ett passande hus för oss. Det är mycket att klara nu och det behövs både tid och tålamod.

Men vi är lyckliga och ser fram emot livet i vårt nya hus.
Vad jag faktiskt inte ser fram emot är att packa ihop våra grejer, jag blir lite orolig med tanken på flyttningen.

Och det är mycket vi kommer sakna, tror jag. Kåtan i trädgården t.ex., där det var så oändligt mysigt att sitta i eller att fira med vännerna. Kanske vi hinner med att bygga en ny kåta på den nya tomten någon gång.
Silvester ska också stanna kvar här i huset. Han är så van vid allt här och Ralfs föräldrar ska ta väl hand om honom.

Fast djur kommer vi ha i närheten i alla fall, nämligen denna STORA djur.

Så, ska nu gå och titta vad som jag kan börja med att packa ihop. Det dröjer lite änn tills flytten, men vi har ändå börjat förbereda lite.

Ha en fin söndag.

4 Kommentare:

Sanna hat gesagt…

Men vad KUL!!
Grattis!!

Kersti hat gesagt…

Å vilken rolig nyhet. Spännande med ett eget hus men jag förstår att du inte ser fram emot att packa allt. Jag har bott i samma lägenhet i 34 år vi tänkte på hus ett tag men blev kvar. Trivs så bra så nu tror jag aldrig att vi flyttar men helt säker kan man aldrig vara.

Tuvstarr hat gesagt…

Tackar. I morgon ska vi till möbelaffären.
Ser fram emot det :-)
Ha en trevlig helg!

Hjortron hat gesagt…

Åh, vad roligt att det ordnat sig för er! KRAAAM från oss