Dienstag, 30. Dezember 2008

Sjuk

Och så har jag varit hos läkaren igår, eftersom mitt vänstra ben vill inte så som jag, sensträckning och muskeltrådsbristning. Kan inta jobba och nu är jag sjukskriven. Min läkare förordrade korta promenader för att hålla benet rörligt och man borde ju göra så som läkaren säger.
Ute har det varit så härligt med minusgrader och solsken, allt glittrade och luften doftade så vinterligt fast det ligger ingen enda smula snö.
Det blev en kort men mycket vacker skogspromenad till en skogstjärn som heter Silbersee (Silversjön).
Ni vet, jag älskar skogen och fast jag hade smärtor så mår jag nu så mycket bättre än förut.
Haha, vem säger att medicin måste smaka bittert?

Och så här såg det ut på väg genom skogen:
härlig solsken

naturen är en konstnär...

...ispölar med vackra mönster på


frostiga blad

Silbersee / Silversjön

9 Kommentare:

Lena hat gesagt…

Nämen, så trist! Krya på dig! Naturen hjälper helt säkert oss att tillfriskna.

Dragos hat gesagt…

Ajajaj då! Sicket elände du råkat ut för, men visst är det så att skogen och naturen kan få vilken sjukling som helst på fötter igen.

Ha ett riktigt Gott Nytt År

Anita hat gesagt…

Åh,vilka vackra bilder! Jag hoppas att du snart kryar på dig Tuvstarr. Jag vill önska dig ett riktigt Gott Nytt År!

Allt gott till dig, Smulan

Inkan© hat gesagt…

Gutes Neues Jahr!

Naturen är verkligen en konstnär - och vi alla lever i ett konstverk.

Inkan

Lilla B hat gesagt…

Naturen har god läkekraft. Krya på dig, men gå inte alltför mycket.
Gott Nytt År!

gunnar i vaplan hat gesagt…

"Silversjön" - ett sånt vackert namn.
Härliga bilder - krya på dig.

Goo Nytt År!

Hjortron hat gesagt…

Gott Nytt År från oss i Dalarna! Vackra bilder - från en underbar, läkande, promenad! Nu kan du vila lite, det ska ju vara lagomt av allt som du vet!
Allt gott!

Anonym hat gesagt…

Så vackert. Krya på dig och vandra försiktigt och Gott Nytt År.

Tuvstarr hat gesagt…

Tack till er alla.
Och Gott Nytt År!