Sonntag, 21. Juni 2009

Midsommarpaddling - Premiärpaddling

Åh vilken kul midsommarhelg vi har haft! I lördags efter jobbet blev det bilfärden till Lauenhain tältplats. Tälten byggdes upp och därefter hade vi tid för en liten kvällsprommenad och en läcker midsommarmiddag. Hela söndagen har vi varit på vattnet med den nya kajakerna - premiärpaddling alltså. Det känndes bara härligt. Och vilken tur med vädret, inget regn hela dan, sol och moln i växel.

Härligt blå himmel medan vi bygger upp tälten.

Den här fina utsikten över älven som heter Zschopau har man från vandringsleden. Minst två gånger varje år är vi här att vandra.

Nej, inga indianer, men en äventyrscamp för ung och gammal.

En till fin utsikt

Min Ralf i sin ny röd båt.

Och den gula är min.

Obs, man kan titta igenom när solen skiner :-)

En damm. Här kan man inte fortsätta, det gäller paddla tillbaka.

Vi är hungriga efter turen. Midsommarmiddagen: stekt gös med broccoli och potatisar. Om det smakade?

Jättegott!

På vägen hem började det att regna. Är det inte "tradition" att det regnar vid midsommar ;-)

8 Kommentare:

Kersti hat gesagt…

Vad det ser härligt ut. Vädret var på er sida också och höll inne med regnet, vad kan man mer begära. Hoppas att ni får många fler härliga paddlingsturer i sommar.Och du, kåtan i inlägget under ser helt fantastisk ut.

Tuvstarr hat gesagt…

Kersti: Tack! Jo, vi hade verkligen tur med vädret. Och vi är så glada över kajakerna, fast jag har träningsvärk i alla möjliga och omöjliga muskler idag :-)

Inkan© hat gesagt…

Så underbart - och vilka fina kajaker ni har. Jag förstår att ni njuter. Jag hade ju en indiankanot ute på Marholmen under alla mina teatersomrarna där- och varje dag paddlade jag runt- tidig morgontur och sedan en tur sent på kvällen.
Det var magiskt.
Ett bra ställe att ha en kanot på -året runt. Den fick bo med Marholmens andra båtar under vintern.

Christina hat gesagt…

Ah, vilken fin midsommarafton :)

Jag tyckte bildgreppet med att visa tomma tallriken var smått genialt ;)

Här firade vi midsommar i ösregn, men trevligt hade vi :)

Lilla B hat gesagt…

Fina bilder och en perfekt midsommar. Utevistelse och god mat. Och när allt är klart kommer regnet.
Här var det mest av allt regn men det överlever man också.

Tuvstarr hat gesagt…

Inkan: Jag tror, det är bara härligt att paddla tidigt på morgonen, när dimman ligger över sjön och naturen och fåglarna vaknar. Eller på kvällen, när solen går ner och allt är lugnt och tyst. Om jag hade en sjö i närheten...
Tyvärr är vi tvungen at åka ganska långt när vi vill paddla.

Christina: Visst kan ja påstå att maten var smaklig, men med bilden kommer beviset :-)

Lilla B: Jo, det där med regnet var nog perfect timing. Vad synd att ni hade så dåligt väder, men jag förstår ni hade kult ändå.

Ninnie hat gesagt…

Å, det ser underbart ut! Jaa, regn ska det ju vara på midsommar....eller hur?!

Tuvstarr hat gesagt…

Ninni: Javisst, en midsommar utan regn är nog inte en riktig midsommar :-)