Freitag, 19. Juni 2009

Midsommarpaddling


Fast jag har att jobba i morgon har vi satt i kåtan till nästan midnatt. Med grillkorv och kokkaffe och lite kattmat(det sista för Silvester förstås). I alla fall har det blivit en fin och mysig kväll.


Och i morgon efter jobbet ska vi åka till en damm med båtarna på biltaket. Äntligen ska vi sjösätta våra nya kajaker.

Tälten är med och sovsäckarna, så har vi hela söndagen för en midsommarpaddlingstur.
Väderprognosen är inte riktigt berusande, men vad bryr vi oss om lite regn.


GLAD MIDSOMMAR önskar jag er alla.

(Bilderna är lånad från min älskling)

Natti natti.

5 Kommentare:

Resa med Herbert hat gesagt…

Hej!

En fortsatt trevlig midsommar önskar jag dej oxå. Fast en riktig midsommar kan man ju inte fira i Tyskland ;) jag vet jag har provat. Ingen färskpotatis på samma sätt som i Göteborg och ingen riktig matjessill.

Har ni Kåta i trädgården? Det verkar riktigt mysigt. Och ha en riktigt skön tur på vattnet.

Må gott, önskar Irene

Tuvstarr hat gesagt…

Irene: Jag läste på din mans blog om försöket att fira midsommar i Tyskland. Så kan det komma :-)
Vi har byggt kåtan för tre år sen i trädgården och vi är verkligen ofta därinne. Vad kan vara mysigare änn att sitta omkring en eld, när kaffedoften fyller romet och man kan vila på mjuka renskinn...
Men nu skulle jag skynda mig, hade tidigt slut idag från jobbet och nu väntar båtarna.
Mach`s gut.

KarinW hat gesagt…

Hjälp vilka fina bilder och vilken mysig kåta! Igelkotten är jag avis på, hade en här förra sommaren men den blev överkörd. Ha en fortsatt trevlig helg, jag tittar in igen!

Tuvstarr hat gesagt…

KarinW: Välkommen här. Vi är också lite rädda att igelkotten kunne bli överkörd. Men oftast är han i trädgården bakom huset och det finns ingen gata bakom trädgården, bara fält. Ha en bra vecka.

Anita hat gesagt…

Vilken fantastisk kåta ni har i trädgården! Den ser otroligt mysig ut. Ni verkar vara riktigt inbitna vildmarksmänniskor på många sätt. ;)

Härliga paddlingsbilder!