Freitag, 26. Juni 2009

Lustigt

Har ni lust att skratta?

Tryck här!

Och vad hände annars?

Har varit hos frisörskan, har nu härliga lockar - och 60 Euro mindre.

Har gjort sylt, 4 sorter:

- blåbär, jordgubbar, korsbär, äpplen, nektariner
- jordgubbar med äpplebitar
- jordgubbar, ananas, mango
- aprikoser, apelsiner, äpplen

Kan berätta att alla sorter smakar jättegott :-)

Har varit i Leipzig för min älskling behövde nya byxor och T-shirtar.

Och har varit i trädgården. Nio styckar mogna hallon - mums!

Uppdatering: Den femte sorten sylt är färdig. Jag kunde inte låta bli. Det blev aprikoser med persikor och bananer. Jag har nu 30 glas, det skulle nog vara tillräcklig. Fast en stor del ska gå bort i present. Jamen, vi ska se...

Uppdatering 2: Har gjort sexte (jordgubbar) och sjunde (jordgubbar och hallon) sorten. Har numera 46 glas sylt. Men nu är det verkligen slut. VERKLIGEN! (tror jag...)

9 Kommentare:

Barbro hat gesagt…

Vad duktig du är!
Mmmm så gott!

Lena hat gesagt…

Sylt är gott, men jag undar om du verkligen är klar. Det tror jag inte. Det finns säkert mer att göra sylt av:)

Kersti hat gesagt…

Oj vad du är flitig. Jag har precis gjort flädersaft men annars blir det inte så mycket gjort i värmen.

Inkan© hat gesagt…

hehe - vilken retsticka!
De söta små tigerungarna fick en ny erfarenhet. Kul att se hur de leker. Och hur en del roar sig själv:)

Tack för tips på "nya" sylter - jag kokar äpplen med citronskal varje vecka- äter det i min yughurt tillsammans med mald ingefära eller kanel.
Dina blandingar låter loclande.

Tuvstarr hat gesagt…

Skogs trollet: Det är det nog värt, hemgjort är alltid bättre änn färdigt köpt.

Lena: ...svarta och röda vinbär, björnbär, krusbär, plommon, fläder..., ja, möjligheterna är oändliga. Men nej, nu är slut. Vi vill ju äta nåt annars lite då och då.
Förresten, ett fint namn du har :-)

Kersti: Flädersaft låter läckert. Det finns så mycket frukter i år, då måste man bara dra nytta av.

Inkan: Apan är verkligen fräck, stackars tigerungarna :-)
Har också tänkt att blanda min sylt med yoghurt. Det smakar säkert bättre änn färdig fruktyoghurt som smakar mest syntetiskt. Jag är ingen stor kanel-vän, men ingefära ska jag prova.

KarinW hat gesagt…

Ha ha kul och modig apa det där! Hjälp vad mycket sylt du gjort, du fryser in den i muggarna eller?
Ha det fint/ Karin

Tuvstarr hat gesagt…

Karin: :-) modig - eller hellre övermodig ?
Ja, det blev mer sylt änn jag hade tänkt att göra. Men som sagt, några glas ska jag skänka bort. Nej, jag fryser inte in. Det är bara koka, fylla in kokande hett i glas och låsa genast med skruvlock - färdigt. Är minst ett år hållbart.

Hjortron hat gesagt…

Men vad duktig du är! Bra tips om glasburkar. Men jag är mer för att frysa ner, nackdelen är att det blir kvar där i frysen... (OM man gör burkar och har i kylen ser man dem!!)1000 tack för tips om YouTube-filmen! Har sänt länken vidare och glatt många!Ha det bra! Vi ses ganska snart! Förresten kanske du träffar Skogstrollet också då du kommer upp till norr?

Tuvstarr hat gesagt…

lifeblog: Tack. Ja, det är en bra sak det där med glas och skruvlock. Har icke blott hållbar sylt på så vis utan även hemgjort kompott och saft. Allt stannar i källaren och man har alltid något fint.
Filmen var rolig, man hittar ju så många lustiga saker på nätet.
Ha det fint, vi ser fram emot er :-)