Freitag, 2. Oktober 2009

En lat ledig dag

Tjocka moln skymmer solen, inte en enda liten bit blå himmel syns, allt är grått i grått, en regnskur följer den andra. Och jag sitter här inne i ett torrt och varmt hus och bryr mig inte om vädret där ute, för idag har jag ledigt. Tänker på mina kollegor som måste vara ute om de vill eller inte. Stackars de. Silvester ligger sovande i en fåtölj och avbryter sin sömn då och då, bara för att äta förstås.
Det är härligt tyst i huset, har sovit ut i morse till nio! Men det var välförtjänad efter en stressig jobbvecka, tycker jag.
Egentligen ville jag skapa lite ordning i trädgården idag, men pga vädret ska jag strunta i det och istället njuta av vara lat.
Någon gång ringer telefonen och jag håller telefonkonferens med Ralf och en vän, och vi kommer överens att träffas på helgen. Senare ska jag baka en kaka som vi ska ta med när vi åker ditt i morgon och en flaska fläderbärsnaps ska jag också fixa. Men annars blir det inte så mycket idag som sagt.

Önskar er alla en trevlig helg.

4 Kommentare:

Christina hat gesagt…

Önskar dig detsamma! Varma kramar till dig och Ralf från Stribergs station!

Kersti hat gesagt…

det låter härligt att bara ta dagen som den kommer och inte behöva stressa iväg till någonting. Ha nu en fortsatt härlig helg. Kram

Resa med Herbert hat gesagt…

Hej Katrin!

Det låter som du har det gott i stugvärmen. Ja det är skönt att kura ihop inne vid brasan, när det är ett sånt väder som vi har idag, regn och rusk.

En skön helg önskar vi härifrån Göteborg till er båda.

Solvarma kramar från Irene

http://solvarm-tillbakaigteborg.blogspot.com/

Kersti hat gesagt…

Tack för dina fina ord hos mig. Jag blir så glad när andra uppskattar det jag skriver.