Freitag, 25. September 2009

Ensam hemma / Allein zuhaus

Jag sitter här ensam i lägenheten och saknar min älskling som är 45 mil bort härifrån i Frankfurt am Main. Vi båda var bjudna till ett födelsedagskalas, men jag kunde inte vara med för jag har att arbeta i morgon. Suck.

Och jag sitter här ensam ensam
Natti natti min Ralfi.

Ich sitze hier allein in der Stube und vermisse meinen Liebling, der 450km weit weg ist in Frankfurt am Main. Wir beide waren eingeladen zum Geburtstag, aber ich konnte nicht mit, weil ich morgen arbeiten muß. Seufz.

Und ich sitze hier allein allein
Gute Nacht mein Ralfi.

4 Kommentare:

Anonym hat gesagt…

Bin hier in Frankfurt auch ganz allein, trotz der vielen Menschen . Du fehlst mir.
Dein Ralf

Kersti hat gesagt…

jag som så ofta har huset fult tycker att det kan vara skönt att vara ensam hemma. men inte för ofta och inte för länge.

Anonym hat gesagt…

Hälsningar från oss som kommit tillbaka från Lappland!
S&R

Tuvstarr hat gesagt…

Kersti: Ja, det är faktiskt kul att ha huset alldeles för sig,
.... men ändå saknade jag honom ;-)

S&R: Hälsningar tillbaka :-)