Sonntag, 20. Juni 2010

Hejsan och Hejdå

Nu blev det länge sen jag hörde av mig. Och det ska bli tyst här på sidan ännu i tre veckor till.
För vi har semester. ÄNTLIGEN!
Idag börjar resan, först med bil till Danmark och i morgon vidare med färjan till Sverige.
Vi har packat ihop en ryggsäck. Därinne finns alla vardagsproblem och bekymmer. Vi har tänkt så här: vi ska ta ryggsäcken med på färjan och när vi är i lagom stort avstånd till kusten så ska vi kasta ryggsäcken samt innehåll över bord. Bekymmer kan nog inte simma, det måste bara fungera.

Alltså rara bloggvänner, ha en riktigt bra sommar!

Vi hörs om tre veckor.

14 Kommentare:

Ninnie hat gesagt…

Ha en underbar semester!

Barbro hat gesagt…

Hoppas ni får en fina dagar! I Norrland?

Hjortron hat gesagt…

Lycka till på resan! Välkommen hit!
(Bra idé att kasta bekymren överbord ! Det fungerar absolut!)

tuvstarr hat gesagt…

ninni: tack tack :-)

lifeblog: tack. Har haft en bra resa hittills. vi ser fram emot er :-)

barbro: tack. Vi ska till ms - helt i din närhet. Ser fram emot boken :-)

Kersti hat gesagt…

Hoppas att ni får en underbar semester med fint väder och massor av spännande möten med trevliga människor.

Elisabet. hat gesagt…

Lycka till och har ni vägarna förbi Ystad, så knacka på mitt fönster .-)

Sanna hat gesagt…

Vad härligt!!
Ha en superbra semester!!!!

Anita hat gesagt…

Önskar er en riktigt, riktigt skön och avkopplande semester! Ha det riktigt bra.

Kram Smulan

Lilla B hat gesagt…

Önskar er en riktigt fin semester!

Inkan© hat gesagt…

Jag gissar att ni är på väg norrut mot fjällen och de stora vidderna
Hoppas vädret blir bra!
Själv drar jag upp till Oviksfjällen i mitten av juli!

reneesfotoblogg hat gesagt…

Visst fungerade det?
Ha en fortsatt skön sommar!
mvh R

Hjortron hat gesagt…

Tack för senast!
Tänker på er och vet att ni har förfärligt varmt ........ Vi hörs!

Barbro hat gesagt…

Sååå, otroligt glad jag blev över ert besök!!!
Tack för att ni tog er tid att komma hit! Det var så överraskande och oväntat att jag knappast visste vad jag skulle säga.
Vi som just stod i packartagen inför vår semester, en tur lite hit och dit i Sverige. Vi kom hem tisdag kväll, men har egentligen inte landat förrän i kväll. Då vi äntligen fick tid att vara på vår egen sjö och fiska. Och vilket fiskafänge vi fick! 6 stora gäddor mellan 2 och 5 kg, och 66 abborrar. På bara någon timme, på drag.
Hoppas er resa hem går bra! Vi hörs! Hälsa Ralf tacka honom också för titten! Kram Barbro.

Tuvstarr hat gesagt…

Till er alla: Stort och varmt TACK för era rara kommentarer.
Nu är vi hemma igen, har haft första arbetsdagen idag i 40 grader värme - puh!
Vi har problem att kolla mail och internet funkar inte heller. Saa sitter jag här just nu i trädgaarden och skriver via Ralfs mobil (som saknar svenskt skrivbord, men det gaar kanske ändaa).
Saa fort nätet är tillgängligt igen ska jag höra av mig.
Ha det riktigt bra saa länge.