Mittwoch, 26. Januar 2011

Fortfarande här


Den lilla katten ute i trädgården växer ordentligt och verkar må hur bra som helst. Ändå funderar jag om jag borde försöka gripa henne idag, när vi ska till veterinären med Silvester. Vore kanske inget fel med en undersökning. Dessutom tror jag att den lilla kattdamen kanske egentligen är en liten kattherre, för nu då hon växer, har hon fått ett riktigt kraftigt huvud. I början tänkte jag att det bara måste vara en dam, för hon rörde sig som en dam. Hon var så liten och fin - som en tjej bara. Men numera har jag fått mina tvivel och det är svårt att ta en titt under svansen eftersom hon är fortfarande väldigt skygg. Om jag har rätt betyder det kastration så fort som möjligt. Fast även om hon verkligen är en dam, så väntar ju samma sak, annars ska vi ha tomten full av kattbebisar nån gång.
Borde kanske fundera om ett nytt namn också, bara för fallet...

Uppdatering: Måste inse att hon är väldigt väldigt snabb. Har nu en tid med Yetta hos veterinären i februari månad. Hoppas jag får fatt på henne då. Kanske ingen mat hela dagen då, så att hon är hungrig nog att låta lura sig?
Med Silvester gick det allt bra. Såret såg bra ut, han fick en spruta till, murrade lite åt veterinären, men annars var det ingen stor sak.

2 Kommentare:

Tankevågor hat gesagt…

Ja det vore nog bra med ett veterinärbesök och då lär ni får reda på om hon är en flicka eller om du ska byta namn på henne. ;-)
Men så SKÖNT att hon växer och verkar må bra och att det gick bra med Silvester!

Tuvstarr hat gesagt…

Londongirl: Hon mår bra och är aktiv hela dagen, mest klättrar hon omkring i träden. Kanske är det inte bara frågan om kön utan heller om hon är en katt eller en apa :-)