Montag, 31. Januar 2011

Idag i trädgården

Var ute i eftermiddags för att mata fåglarna. Det var ett konstigt men vackert ljus därute, solen försökte kämpa sig genom molntäcket och då och då kom faktiskt några värmande solstrålar igenom. Hela världen låg under ett tjockt rimfrostöverdrag och på några ställe fanns lite snö kvar. Men se bara, våren hälsar, nu är det inte änn så hemskt länge, snart är det slut med frysta bilrutor på morgonen, slut med tjocka jackor och stövlar och slut med att torka tvätten inomhus.







När man går omkring kåtan ser man att snön ligger kvar på takets skuggiga sidor.

...och i morgon ska jag återvända till jobblivet. JAG VILL INTE!

7 Kommentare:

Lena hat gesagt…

Fina bilder.
Första dagen efter en ledighet är värst, sedan är man snart inne i rutinerna igen. Men visst är det härligt att vara ledig.

Sofia hat gesagt…

Oj, vad lite snö ni har! Det dröjer än länge innan vi får sådana vårtecken :) "Den som väntar på något gott"...

Ja, åh, det är jätteroligt att min mamma och syster ska vara med och lära sig, mest för deras egna skull, för jag vet ju hur viktigt det känns för dom med. :)

Barbro hat gesagt…

Ha,ha! Såg att Sofia just har hunnit kommentera före mig.
Så fina bilder du har, ser ut ungefär som det kan göra här om, ja, kanske 3 månader.
Men idag var jag ut och åkte skidor en sväng och faktiskt kände jag solen värma bakom min rygg. Det kändes hoppfullt.

Kersti hat gesagt…

Trots att det varit töväder i flera dagar nu ligger det mycket snö kvar. Så än har vi inga vårkänslor här.

Tuvstarr hat gesagt…

Lena: ja, första dagen var värst, och andra också, och tredje... :-)

Sofia och Barbro: Ja, just nu är det inte så mycket snö, men vi hade nästan "norrbottniska" förhållande den här vintern med massor av snö. Det räcker till nu, tycker jag. Vill att våren kommer med solsken, fågelkvitter och vårblommor. Och för fallet att jag längtar efter snö kan jag ju titta in i Arjeplog via webcam ;-)

Kersti: Här var det blåsigt hela dagen. Det kommer varmare luft, i morgon ska det bli omkring plus tio.
Då och då är snödroppor på gång, det är så skönt :-)

Anonym hat gesagt…

Tack för besöket!
Vilka härliga bilder.

Tuvstarr hat gesagt…

ela: Tack och välkommen åter :-)