Mittwoch, 27. Juni 2012

Bilder från trädgården

Först av allt två sötisar som bor i trädgården :-)
Fortsätter med växthuset. Har redan ätit gott om sallad och gurkor som växer så gott därinne. Och snart kan vi njuta av paprika med.
I tomattältet går det också framåt. Fyra olika sorter tomater planterades. De här är två som kommer från Italien. De ser lovande ut båda två, tycker jag.
Sista kort av sista körsbär. Smakade lika gott som alla sina syskon förut ;-)
På gång:
...dessutom hallon, björnbär, ärter, bönor,... utan bild idag.
Hälsar Hejdå! med några fina blommor.
Vi hörs, kära ni.

6 Kommentare:

Anita hat gesagt…

Vilket fantastiskt växthus du har Tuvstarr! Du verkar ha "gröna fingrar" :) Jag har gjort ett eget litet grönsaksland i år i en träpall med jord, som jag är så stolt över. ;) Må så gott och en riktigt fin sommar önskar jag dig! Kram!

Laila hat gesagt…

Vilka rikedomar du har i din trädgård! Så fina kaninherrar, underbara grönsaker, bär, frukt och blommor! :-)Måste vara härligt att plocka av grönsakerna, bären och frukterna från sin egen gård!

Barbro hat gesagt…

Det ser verkligen ut att växa hos dig. Så roligt att få egna primörer.

Här har sommaren just börjat, allt är jättesent för värmen har verkligen låtit vänta på sig. Upp i fjällen är det jättemycket snö kvar och inte länge sedan hörde jag att det finns isar kvar på vissa håll.

Ska ni på någon semestertripp i år?

Anonym hat gesagt…

Så här mitt i juli är det väl rena djungeln hos er?!! Här växer det mycket - ogräs mest - det regnar och regnar.... Vi har fortfarande ej kommit upp till norr. Kanske om ett par veckor.
Ha det gott
Kram
Solveig & Roland

Kersti hat gesagt…

Å va kul med växthus. Så mycket gott du har odlat fram. Verkligen vackra bilder. man blir sugen på att smaka. Kram

Kersti hat gesagt…

God Jul önskar jag från ett vintervitt Enskede.