Sonntag, 3. Juni 2012

Söndagshälsningar...

...från ett regnigt Tyskland. När jag tittar ut genom fönstret så ser jag bara grått och ännu mer grått. Äntligen kom det efterlängtade regn, men tyvärr tog det med sig kylan också, bara 13 grader och det känns som om det vore ännu mindre. Men jag vill inte klaga. Här inne i huset är det varmt och torrt, jag lyssnar på fin musik medan jag grejer lite med hushållet.

Och sen är det bio som gäller ikväll. Ser mycket fram emot att se en film på bio, det var länge sen sist.

Innan det började regna har jag varit i trädgården och rensat bort lite ogräs. Paprika, sallad och gurkor håller på att växa gott i vårt nya växthus, stod en stund i växthuset och tittade på alla fina plantor :-)

I torsdags hade jag ett samtal med min chef, som jag var lite oroligt för. Men det kom bättre än vad jag hade kunnat tänka mig. Jag kommer jobba på en annan arbetsplats från och med julimånad. Kommer ha en lång ledig helg (lördag-söndag-måndag) var sexte vecka, dessutom kommer jag köra turer som inte har så hemskt mycket paketer som turerna jag hade tills nu. Det ska bli lite lättare, dessutom kommer jag vara på väg mest i lantligt område, inte så ofta inne i stan. Hade kunnat gråta av glädje :-) Fast första tiden ska bli jobbig, för det är mycket nytt jag har att lära mig, men det som inte dödar mig gör mig starkare, eller hur ;-)

Har dessutom gjort några semesterplaner, för vi har två lediga veckor liggande framför oss. Ska vara hemma största delen av semestern, men ska också på en eller annan utflykt också. Helst med båtarna, för fallet att sommaren återvänder någon gång.

Så, ska nu göra klart för bion.

Ha det så gott kära ni, vi hörs.

2 Kommentare:

Kersti hat gesagt…

Det låter bra och spännande med nya arbetsuppgifter. Va kul att du har ett växthus. Jag hoppas på lite värme. Här blev också regnigt och kallt. Vi hade +5 förra helgen med spöregn och kraftig blåst. Det var som om det vore november. Men nu verkar det ha vänt och idag tittade solen fram. Kram

Tuvstarr hat gesagt…

Hej Kersti, skönt att min kommentar kom fram, mest funkar det inte med att skriva på andras blogger, ingen aning om orsaken :-(
Här känns det också som om sommaren vore över, men jag hoppas bara att den återvänder snabbt. Åtminstone tar regnet en liten paus då och då, så man kan vara ute och greja i trädgården. Ha det gott.