Sonntag, 20. März 2011

Dagens Träd och en liten vandring

Det är inte mycket kvar av dagens träd, men fint ser det ut, tycker jag. Och vilken härlig utsikt.

Vi har varit på en liten vandring idag. Vi kom överens att följa vandringsleden längs älven Mulde ett stycke för att njuta av utsikten över Kloster Buch.

Vem säger att alla vägar går till Rom? Nej, de går faktiskt till Klosterbuch.

Älven Mulde svänger sig omkring klostret.

Här syns klostrets örtegård på ängen framför det avlånga huset med det röda taket.

En del av ruinen.

Det gamla brunnskalet i mitten av bilden. En närbild finns här.

Ännu syns bron över älven, men snart ser man bara gröna blad.

Fina rastplatser finns vid stigen.

Det går upp och ner, längs klippor och avgrunder, över stock och sten. Vägen ligger under ett tjockt lövtäcke, så man borde akta sina steg.

4 Kommentare:

Sofia hat gesagt…

Vilken mysig väg :) och jag är LITE avundsjuk på era redan grönskande gräsmattor, trots att våren här också är hemskt härlig.

Ha en bra vecka!
Sofia

Ninnie hat gesagt…

Men å, vilken härlig vandring, så vackert och vårlikt! Tack för att jag fick "följa med" ;)

Tuvstarr hat gesagt…

Sofia~: Ja, det blir grönt här, men ni har ju den underbaraste årstiden nu som finns, vårvintern alltså.
Ha en bra vecka du med.

Ninnie: Tack för att du följde med :-)

Sanna hat gesagt…

Åååå.. vad härligt det ser ut! :)
Och jag gissar att ni har ÄNNU mer vår nu? (Jag är inte ett skvatt avundsjuk *ler*)