Freitag, 14. November 2008

Schwedisch für Katzen / Svenska för katter

Heute entdeckt und natürlich sofort gekauft - schwedisches Katzenfutter inklusive Schwedischkurs

Upptäckt idag och självklart genast köpt - svensk kattmat inklusive svensk-kurs


für Anfänger auf der Vorderseite: / för nybörjarer på framsidan:


für Fortgeschrittene auf der Rückseite: / försättningskurs på baksidan:


Darüber freut sich die Katze: viel Fleisch / Då gläder sig katten: mycket kött


Darüber freut sich der Mensch: schöne Bilder von Schweden / Då gläder sig matten: vackra bilder av Sverige








11 Kommentare:

Lena hat gesagt…

Ein Stück Schweden = kattmat, inte precis vad man väntar sig :) Snygga förpackningar dock, tror inte att de är så fina i Sverige, men det ska jag kontrollera:)

Tuvstarr hat gesagt…

Panter: jag gläder mig över allt som har att göra med Sverige, även om det är bara kattmat :-)

Hjortron hat gesagt…

Hej igen! Riktigt roligt med den här "kattmatsskolan"!
Tack för svaret på min kommentar - nu skriver jag ett mail till dig!

Anonym hat gesagt…

PS Är mailadressen rätt? Får felmeddelande!

Tuvstarr hat gesagt…

liveblog: mailadressen funkar egentligen, men det är inte första gången att det finns ett problem. Ingen aning varför. Du kan gärna skriva till min mans adressen: fotowelt@gmx.de
Hej så länge.

Tuvstarr hat gesagt…

liveblog: nu vet jag. Förlåt, jag hade fel i adressen.

Anonym hat gesagt…

Äntligen hittade jag tillbaka till dig.Tappade bort vad din blogg heter men nu är jag här igen.
Kul det där med kattmat.

Tuvstarr hat gesagt…

Kersti: välkommen igen :-)

Elisabet. hat gesagt…

Oj, så stiliga förpackningar .., det är ju som en reklamfilm för Sverige!

Lilla B hat gesagt…

Det är sverigebilder med hög igenkänningsfaktor! Oväntat men roligt att se.

Tuvstarr hat gesagt…

Elisabet och Lilla B: jo, förpackningarna är verkligen jättefina, och min rar katt är helt förtjust - men endast i innehållet!