Samstag, 9. Januar 2010

Mycket snö och en glad hankatt / Viel Schnee und ein glücklicher Kater

Det var mycket snö som kom från himlen idag och det ska komma mer. / Es hat viel geschneit heute und es wird noch mehr kommen.

Stackars Ralf (hihihi). Fast jag hjälpte självklart med. / Armer Ralf (hihihi). Obwohl ich natürlich mit geholfen habe.

Stackars kollegorna. Är glad att jag hade ledigt idag. / Die armen Kollegen. Bin froh, daß ich heute frei hatte.

Trappan till kåtan var insnöat - tills Ralf kom med snöskjutaren. / Die Treppe zur Kota war eingeschneit - bis Ralf mit dem Schneeschieber kam.


Och efter all snöskjutning blev det lek med Silvester som älskar att busa i snön. / Und nach dem Schneeschieben hieß es spielen mit Silvester, der es liebt, im Schnee zu toben.

3 Kommentare:

Tankevågor hat gesagt…

Halloj! Vill bara lämna en liten hälsning efter att ha varit här och tittat på fina bilder.
Ni har också mycket snö ser jag. :-)

// Lisbeth

Christina hat gesagt…

Ha ha vilken fullkomligt ljuvlig film på Silvester - snöakrobaten ;)
Kastar du godbitar för att få honom att göra sådana krumsprång?
Himla roligt ser han ut att ha!

Tuvstarr hat gesagt…

Londongirl: Välkommen på min blogg. Jo, snö har vi gott om och det fortsätter snöa hela dagen. Så om du vill ha lite... ;-)

Christina: "Akrobaten" ligger här på en mjuk lammskin och vilar från träningen. Men jag behöver inte kasta godbitar, några små snöbollar är han absolut nöjd med :-)